Bi se končno radi dobro naspali?

Odkrijte skrivnosti tistih, ki vedo, da je kvaliteten in krepčilen spanec pravzaprav le stvar navade. In skrbno izbranega ležišča. 

Pogosto utrujenost in nihanja razpoloženja nemalokrat pripisujemo slabim prehranskim navadam ali stresnim delovnikom, vse preredko pa se vprašamo: sem utrujen in nerazpoložen preprosto zato, ker sem kronično neprespan?

Slabe spalne navade so gotovo eden najpogostejših stranskih učinkov sodobnega življenja. 

Ne dolžina, pač pa kvaliteta

Slabe spalne navade so gotovo eden najpogostejših stranskih učinkov sodobnega življenja. Največkrat slišimo, da se dobro naspimo komaj po osmih urah neprekinjenega počitka, a v resnici posamezniki za kvaliteten počitek potrebujemo različne časovne odmerke spanja. Tako resnično ni pomembna dolžina, pač pa kvaliteta – po štirih urah globokega, neprekinjenega spanca smo v primerjavi z deseturnim premetavanjem med rjuhami bržkone bolj pripravljeni na izzive novega dne. 

Kako torej uspeva tistim redkim, ki s spanjem in utrujenostjo nimajo težav? Imajo res srečo ali samo dobre in povsem preproste navade? 

 

5 nasvetov dobro naspanih ljudi: 

1. Vsak dan ob istem času. Ni tako pomembno, kdaj vstajate in hodite spat (četudi je priporočljivo, da pod odejo smuknete pred polnočjo!), pomembno je, da to počnete vsak dan ob isti uri. To vključuje tudi vikende, ko radi poležimo in si »nabiramo moči« za nov teden. A s tem telesu v resnici porušimo naravni ritem, zato dodatne minute spanca raje nadomestimo s popoldanskim dremežem. 

2. Temna skrivnost. Medtem, ko skozi dan k dobremu počutju prispeva dnevna svetloba, pa za kvaliteten in globok spanec potrebujemo veliko teme. Zato v spalnici odstranite vse izvore svetlobe. Dobro zastrite okna, ugasnite luči in izklopite elektronske naprave. Lahko si omislite celo priročno spalno masko. 

3. Gibaj in se v globok spanec zazibaj. Redna telesna vadba na naše počutje tako blagodejno učinkuje tudi zato, ker izboljša kvaliteto našega spanja. Vseeno pa se izogibajte vadbi vsaj nekaj ur pred spanjem, saj bo učinek v tem primeru ravno nasproten. 

4.  Postelja ni pisarna. Včasih se nam zdi, da z delom v postelji lahko združimo nemogoče: počitek in opravila na računalniku. To ni le slaba enačba, takšne navade vodijo k splošnemu slabšemu počutju v prostoru, ki je namenjen sproščanju in umirjanju. Ljudje, ki cenijo počitek, to dobro vedo.

5. Pravo ležišče – temelj kvalitetnega spanja. Med vsemi premišljenimi nakupi je izbira ustreznega ležišča ena od tistih investicij v boljše počutje, ki je nikdar ne obžalujete. Če se pogosto zbujate z bolečo hrbtenico, vratom ali glavobolom, je vsekakor čas, da razmislite o novem in preverite, kakšno ležišče vam ustreza v resnici. 

Podobne objave
  1. Kako izbrati popolno vzmetnico?

    Vprašanja, ki si jih morate obvezno zastaviti pred nakupom novega ležišča!

  2. Mala navada, ki izboljša vaše zdravje

    Do boljšega počutja vas bo pripeljala ta preprosta večerna rutina!